برگزاری کارگاه‌ها روش مناسبی برای جذب مردم به تماشای تئاتر است

گفتگو با فرهاد قائمیان بازیگر فیلم‌های سینمایی «رستاخیز» و «بادیگارد»

فرهاد قائمیان، بازیگر مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت وگو با انجمن موسسات و آموزشگاه‌های فرهنگی و هنری با اشاره به موضوع فرهنگ‌سازی تئاتر از طریق این مجموعه و راه و روش‌های مختلف برای ترغیب و جذب بیشتر مردم به تماشای تئاتر گفت: با اجرای تئاتر در کارخانه‌ها و هولدینگ‌های مختلف متناسب با نیازهای آن مجموعه می‌توان به این امر کمک شایانی کرد. برگزاری کارگاه‌ها یکی از روش‌های جذب مردم برای تماشای تئاتر و فرهنگسازی آن در جامعه امروز است.

بر این اساس ما به گروه‌های خلاق و هنرمند که از ایده‌های عالی و کارآمدی برخوردار هستند، نیازمندیم.
وی افزود: تجربه نشان داده که در تئاتر موضوع طنز مخاطب بیشتری را به خود جلب می‌کند. از جمله تئاترهای آزاد که از طنزهای کلامی، موسیقی و… برخوردار است و طرفدار پر و پا قرص خود را دارد. برگزاری تئاتر در خارج از کشور نیز معمولاً با استقبال خوب مخاطبان مواجه می‌شود. به همین منظور هولدینگ‌هایی که ظرفیت و توان بالایی دارند می‌توانند به جز ایران در کشورهای دیگر هم این نوع تئاترها را برگزار کنند و همین امر به تبلیغ و بازاریابی آن مجموعه نیز کمک خواهد کرد.

این بازیگر در مورد همکاری خود با «بنیاد هنرمندان مهرآفرین» اظهار داشت: من در این بنیاد با آقایان محمدحسین لطیفی، حسین مسافرآستانه، محسن زارع‌اشکذری، حامد عنقا، بابک زرین و سرکار خانم نسرین مقانلو همکاری می‌کنم. یکی از فعالیت‌های قابل توجه این سازمان مردم نهاد برگزاری آکادمی استعدادیابی با عنوان «درخشش ستاره‌های طلایی» در رشته‌های مختلف هنری است تا استعدادهای برتر حوزه‌های سینما، تئاتر و تلویزیون را شناسایی کند. دوره اول این استعدادیابی که بدون محدودیت سنی برگزار خواهد شد، مربوط به رشته بازیگری است و پس از اتمام این دوره، سایر رشته‌های هنری از جمله کارگردانی، تدوین، طراحی صحنه و… برگزار می‌شود.

بازیگر سریال‌های «بچه مهندس» و «سرزمین کهن» در توضیح تکمیلی این پروژه استعدادیابی افزود: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این آکادمی باید به بخش «استعدادیابی» سایت Mehrafarinartists.com مراجعه کنند. جزئیات تکمیلی این استعدادیابی توسط همکاران من در سایت قرار خواهد گرفت و بزودی اطلاع‌رسانی گسترده‌ای درباره آن انجام می‌شود.

قائمیان در پایان گفت: من تاکنون حدود ۱۲ کتاب از آثار هنرمندان کشور را با هزینه شخصی توسط «انتشارات عنوان» به چاپ رسانده‌ام و همکاری صمیمانه‌ای با دوستان اهل قلم دارم. قرار است این فعالیت از این پس تحت پوشش «بنیاد هنرمندان مهرآفرین» ادامه داشته باشد و هنرمندانی که در زمینه شعر، داستان‌نویسی و طنز فعالیت دارند کتاب‌هایشان از طریق این سازمان مردم نهاد منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *