حضور اعضای هیئت مدیره انجمن گالری‌داران در انجمن فرهنگ و هنر

اعضای هیئت مدیره انجمن گالری‌داران با احسان آقایی رئیس کمیته موزه‌ها و گالری‌ها دیدار کردند.

در این دیدار احسان آقایی ضمن بیان اهمیت اقتصاد هنر و لزوم بسترسازی مناسب برای آن، اتاق بازرگانی را بستری مناسب برای توسعه‌ی اقتصاد هنر ایران در سطح ملی و بین‌المللی دانست. او با بیان این که اتاق به عنوان بخش خصوصی، طی یکصد سال گذشته نقشی بی‌بدیل در توسعه‌ی تجارت و بازرگانی کشورمان داشته است، افزود: متأسفانه فرهنگ و هنر ایران با پیشینه‌ای قوی و چند هزار ساله، تاکنون جایگاهی در اتاق بازرگانی و تعاملات آن نداشته است. اکنون که با ایجاد تشکل فرهنگ و هنر این امکان ایجاد شده است، فعالین اقتصاد هنر، می‌توانند با عضویت در اتاق و با بهره‌گیری از خرد جمعی، رویکردی فعال و عمل‌گرایانه در رشد و توسعه‌ی اقتصاد هنر داشته باشند.

دکتر پریسا پهلوان رئیس هیئت مدیره انجمن گالری‌داران نیز ضمن بیان پیگیری‌های گذشته در خصوص بهرمندی از امکانات اتاق بازرگانی در برنامه‌ریزی اقتصاد هنر، ایجاد تشکلی به این نام را در اتاق بازرگانی موجب خرسندی دانست و با برشمردن زمینه‌های همکاری گالری‌ها و اتاق، ابراز امیدواری کرد که با عضویت اعضای انجمن در تشکل فرهنگ و هنر، شاهد رویدادهایی متفاوت و متناسب با اقتصاد هنر باشیم.

در این دیدار هنگامه معمری، شاهد صفاری‌زاده و حسین محسنی از دیگر اعضای انجمن حضور داشتند و ضمن استقبال از پیشنهاد تشکل فرهنگ و هنر در همکاری و برنامه‌ریزی‌، ابراز امیدواری کردند تلاش گالری‌ها در بستر تعامل فعال با اتاق، بتواند رویکرد و دوره‌ای متفاوت از اقتصاد هنر را در آینده‌ای نه چندان دور، رقم زند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *