قائمیان: فرهنگ مقاومت باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود

بازیگر عرصه سینما، تئاترو تلویزیون، فرهنگ سازی در حوزه سینمای مقاومت را امری مهم قلمداد کرد و بر ضرورت فرهنگ سازی در این عرصه تأکید کرد و گفت: مفهوم مقاومت فراتر از آن است که درقالب یک ژانر بگنجد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، فرهاد قائمیان، بازیگر سینمای ایران گفت: فرهنگ سازی در حوزه مقاومت امری مهم و حیاتی است؛ چراکه مقاومت باید همیشه در میدان و عملیاتی باشد و در زندگی روزمره عموم مردم جاری و ساری گردد؛ واقعیت آن است که مقاومت محدودیت پذیر نیست و نمی توان اذعان کرد که تبلیغات پیرامون فرهنگ مقاومت و یا حتی سینمای مقاومت مختص به جشنواره‌های ادواری گردد؛ فراخوان در حوزه سینمای مقاومت، تئاتر مقاومت و علی الخصوص فرهنگ مقاومت باید همیشگی باشد.

قائمیان تأکید کرد: هیچ گاه نباید فراموش کنیم که میراث دار امنیت و آرامشی هستیم که در پی مقاومت و رشادت بزرگ مردان عرصه مقامت به دست آورده‌ایم.

بازیگر فیلم بادیگارد گفت: نکته مهم، ورود فرهنگ مقاومت به عرصه‌های مختلف هنری و ادبی، با در نظر گرفتن جایگاه تاریخی و اجتماعی آن است؛ که امروز به واسطه آن در جایگاهی توأم با امنیت قرار گرفته‌ایم و قادریم جشنواره برگزار کنیم تا این فرهنگ و گفتمان را بیش از پیش بومی کرده و انتقال دهیم. البته این اهداف در صورتی محقق می گردند که ما این فرهنگ را زندگی کنیم.

وی افزود: در یک نگاه کلی برای قرابت هر چه بیشتر فرهنگ مقاومت با عرصه سینما و پیاده سازی این گفتمان در حوزه سینما نیاز به درایت، حمایت و نظارت کامل مسئولین و متولیان امر کاملاً محسوس است. در این حیطه باید برنامه‌ریزی دقیق صورت پذیرد تا این فرهنگ، نه تنها در حوزه سینما بلکه در تئاتر، ادبیات و هنر های تجسمی حضوری پررنگ‌تر یابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *